lördag 1 juni 2013

Elitlopp och långresa

Jag är skitdålig och SÄMST på ren svenska på att ens minnas att jag äger en blogg. Sorry alltså.

Förra helgen var alltså Elitloppet 2013 och jag var på plats.
Åkte med ett störtskönt gäng brudar ner på fredagen och den resan innehöll allt, och då menar jag allt!
Sjukt kul hade vi och det måste göras om nästa år.
Reflektionerna från helgen blir väl ungefär såhär:
- Varför blir jag sjukt bakfull?
- Hur fan kunde tränaren ens tänka tanken att starta Commander Crowe?
- En finsk spillevink hade ett rått sto med sig vid namn Massive Babe. Jag trodde tränarn var 14.
- Ska skramla i spargrisen och köpa varmblodet Tekno Odin.
- Moe Brage kan få följa med och agera tavla utanför mitt fönster.
- Den som beställde söndagens väder ska jag ta ett snack med.
- Hur korkade är vi på en skala som säger - Nahar är stenklar, men spelar icke?
- Grattis Bergh.


Sedan åkte jag till Solänget i onsdags, helt ensam. Eller ja, stormen va ju med såklart.
Tog 7 timmar ungefär och vi försökte oss på en övernattning. Det gick dåligt...
Han skrek, snurrade och matvägrade. Toppen när det var 26 grader på torsdagen.
Var 90% are på v5, alla trodde han var stenklar. MEN allt allt allt gick fel med denna resan och dessutom var han inte fräsch, jag kvävde honom för han var alldeles för stressad osv.
Såååå han tappade travet fullständigt och var 4 i mål.
Min kämpe som försöker ändå!! Drack tre hinkar efter loppet, då passade det minsann...

Nu är vi hemma, slickar lite sår, kollar upp, sticker till lindblom, balanserar om och prövar ett jobb nån gång här i slutet på juni. Stormen kommer alltid igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar