onsdag 14 november 2012

Bloggpremiären!

Halloj!
Första inlägget...
Tänkte presentera mig och mina hästar så ni vet vilka ni läser om i alla fall!
Jag heter då Rebecca Dahlén, är en 23-årig amatör från Dalarna och jag har fyra kallblod på träningslistan. Jag började som ponnykusk och har väl kört kring 500 lopp och deltagit i det mesta vad vad gäller ponny. Svenska rekord har jag varit ganska bra på att sätta, så jag hoppas det kan fortsätta framöver också! Skämt åsido..
Nog om mig, hästarna då?

Moa Mollyn - min svenska rekordtjej som fått ihop 509 000 på ca 35 starter. Hon är en otroligt speciell fuxa och man får verkligen gnugga geniknölarna vad gäller träning på henne men hon är  verkligen underbar ändå! Är man bäst får man vara diva är hennes motto tror jag.

Spang Sverre - "Norsken" som han kallas var mitt första kallblod och det är också min ögonsten. Maken till häst att hitta på hyss och idéer har jag aldrig varit med om. Men rackaren har kapacitet, om  han kommer visa den nån gång var en annan femma. I våras blev han utdömd för luftvägskollaps men har på något mirakulöst sätt lyckats repa sig och är igång med startandet igen. Har ca 150 000 insprunget på 45 starter ungefär.

Dag storm - köptes i somras och är min jättehäst. 166cm hög och väldigt stor i gången. Har enorma fartresurser vilket han visade när han dundrade runt på 25,9 när han hade 34 000 på sig... Nu har han drygt 60 000 på sig, startat 12 gånger. Har svårt att orka med sin stora kropp och är fortfarande ofärdig i gången men jag hoppas han ska ha växt i kostymen till nästa år. Väldigt mysig och snäll häst här hemma och försöker alltid göra rätt.

Ringo N.O. - nyaste tillskottet, även det en strulputte. Nämnde jag att jag dras till problemhästar?  Var riktigt bra förra året men i år har ingenting stämt för den lilla kämpen så det är ett litet projekt att jobba med. Montekvalade honom för ett tag sen så vi ska pröva den grenen med honom. Har ca 280 000 på sig.


Det var lite om mig och mina dunderklumpar det, hoppas ni stannar och fortsätter läsa vad vi har att säga framöver!
Ha det bra så hörs vi // Rebecca och gänget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar