fredag 30 november 2012

Tråkig tid nu..

Svårt att vara aktiv när man inte har ett skit intressant att komma med känner jag.
I förra inlägget skrev jag att det var veterinären som väntade med två, så där fick jag två korta konvalescenter. Jahopp, men så är det ju.
Måste bli lite imponerad av min kära Norsken som har en skalle och ett hjärta av guld. Att han ledde varenda meter av senaste loppet, till 20 meter före mål då han flög i galopp, är lite otroligt efter att ha närvarat vid det veterinärbesöket. Som sagt, skallen är det inga fel på i alla fall!
Men han kommer igen, som alltid vad gäller den hästen. Eller ska jag skriva katten? Många liv har han i alla fall..

Hästskötare kanske man skulle bli igen? Mina verkar ha vinnartorka men jag var på bollnäs igår, kompisens häst vann. Jäkla roligt!!! Fick ett perfekt lopp och när luckan kom tackade hon för det och brummade ifrån dom andra ganska enkelt. Är ganska fint att vara på trav, går det dåligt får man tröstäta och går det bra firar man. Win win, mer trav åt folket alltså!

Annars rullar det på som vanligt. Ni vet, pälsen växer som ogräs på dunderklumpsrasen, jag släpar vattendunkar dygnet runt och det snöar. Har ett par underbara månader framför mig!
Nejdå, att dra ut med släden och mysköra eller pulsa snö barbacka är underbart. Och bra träning!

Återkommer när jag har något vettigt att skriva om :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar