söndag 18 november 2012

Trav hela helgen



I helgen har det varit trav för hela slanten (för ovanlighetens skull, haha) och vi började i fredags med att sticka till Solvalla. Jag som privatchaufför åt min vän Angelica Klockar som skulle rida i montéloppet.
Hur det gick? Jaja, vi fick i alla fall 60 mil i bil och äta på Mc Donalds!

Hem och packa om bilen för igår var det dags att sticka på B-lopp med Ringo i Örebro.
Ringo har bara gjort en start för mig innan, och det var en start som gav mig gråa hår. Han var seg, seg, seg och åter seg. Travade halvdåligt gjorde han med.
Sååå, vi gjorde lite utrustningsändringar och anmälde till B-lopp. Vad gör man utan poäng liksom..
Ni vet hur det är när man åker på trav heeelt utan förhoppningar? De enda förhoppningarna man har är att man inte ska skämma ut sig i stort sett. Så var det igår.
Glömt att tvätta grejorna hade jag gjort också, men det funkade ju tydligen inte med rena grejor sist så det var bara att köra. I min blå (hrrrmm bruna) dress!

Och se på fasen, lilla ringopingo slog till och kutade till sig en andraplats. Var en helt annan häst än sist vi var iväg så det var riktigt skönt att det går åt rätt håll! Visst var det bara ett B-lopp men jag körde väldigt försiktigt och ville bara få runt honom. Känns som det finns en del i honom, gäller bara att få fram det!

Undrar om det var utrustningsändringarna, eller de skitiga grejorna som gjorde det... Sistnämnda vore ju jäkligt smidigt!

Vi tränar på och anmäler förhoppningsvis snart ut nån igen. Förresten, såg att Tekno Odin skulle ut igen. Grattis till segern!

Ha det bra så hörs vi! //

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar