torsdag 18 april 2013

Intressant undersökning

För någon vecka sen fortsatte jag jakten på det konstiga mysteriumet.

Det vill säga - norsken.
Han blir inte bra sedan han skenade på vägen i december. Verkar okej ett tag, veterinär säger sätt igång, blir halt, och så håller det på. Emellanåt är han inte halt heller, utan mer "rörelsestörning" alltså man tycker det ser konstigt ut men man vet inte var eller varför.
Veterinären vet inte vad problemet är, mer än att det är höger bak han blir halt på. Ger inget resultat vid bedövning eller sprutning. Det han tycker är att han ser "knähalt" ut.

Så jag beställde helt enkelt hem en tjej som fotade honom med värmekamera för att få se om det satt högt eller lågt i alla fall.
Bilder togs före och efter ansträngning.
Överlag är han varmare i hela vänster sida i vila pga mer belastning där.
Efter ansträngning händer något - han blir varm i sitt högra bakknä, höger has samt vänster fram gaffelband.
Hmmm nu är vi något på spåret! Ska bara bestämma mig var jag ska åka och ta med mig bilderna för att visa.
Vill åka till någon riktigt duktig veterinär för att verkligen komma till botten med detta nu!!
Norsken är såååå rastlös och begriper inte varför han måste vila :(

Intressant var det i alla fall, något jag gärna gör på alla mina!

1 kommentar: