lördag 18 maj 2013

Fricks dalatalanger

Jag får be om ursäkt för min kassa uppdatering, men med 25 grader, sol och världens bästa hästar blir det inte alltför mycket datorsittande. Min kära iPhone (som badade i somras) börjar ge upp så att skriva ett inlägg från telefonen gör mig mest hårlös och ni får inte spännande inlägg i alla fall...

Men nu tog jag mig tid att sitta vid datorn så here it comes!

I onsdags var det dags för studieresa till Stockholm med Fricks Dalatalanger.
Det är en satsning i dalarna likt travets talanger, då det var så många sökande härifrån. Jättebra satsning och resan var superbra!
Började med att åka till Jim Fricks gård och få oss en rundvisning, lite snack med Jim och en bra lunch innan vi åkte ner till Sthlm och fick oss en redig rundvisning på kanal75 samt ST.
Fick se hur allt fungerar, hur många som jobbar var och framförallt hur alla jobbar för travets bästa. Jätteintressant.
Man lär ju känna de andra talangerna mycket bättre när man är iväg oxå, så det var toppen.
Sov över på några träplankor på en camping och på torsdagen stack vi iväg till misty trotting.
Vilket fint ställe! ca 60 häst, en del som skulle deltaga på elitauktionen och dessa skulle vi alltså exteriörbedöma tillsammans med Jörgen Westholm.
Han har öga för hästar han! Fick lära oss hans poängsystem som han, tarzan och lindblom använder.
Ni har väl sett den björnligan på auktioner? Som hökar och ska hitta sina guldkorn :)

Jag fastnade ju fullständigt för en fux med hett blod. Typiskt mig. Ska kolla va den går för på auktionen!

I fredags körde jag jobb med stormen, ska berätta om han i ett senare inlägg.
Nu pallar jag inte sitta vid burken mer :)
Ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar