tisdag 11 december 2012

Storm i snön

Idag var dagen jag väntat på sen i september. Min fina finaste Stormen gick ju tyvärr sönder 500 kvar i sitt senaste lopp. Då hade jag värk i hjärtat och dåligt samvete vill jag lova :(
Han var så duktig (okej, kusken var nästan ännu bättre) som stapplade och halvgalopperade de sista femhundra metrarna och kom in som trea.
Men idag ni! Idag har han gått sitt första travpass sedan dess. 5 km snöjogg fick vara en bra start på hans träning. Av skadan syntes inget och han var jätteglad att få ut och springa. Ringo var med och pulsade på han med.

På tal om ringo, imorse var han lös ute när jag klev utanför dörren. VA!? tänkte jag. Jodå då har någon, ursäkta språket, idiot gått runt ladan för att slippa rörelsekampan, öppnat dörrarna och släppt ut ringo.
Tur han är så snäll att han stannar uppe på gården.
Tur att jag skaffat en vakthund.
Snälla, sluta ge er på oskyldiga djur!!

De var allt för denna gång tror jag minsann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar