fredag 28 december 2012

God fortsättning

Halloj!

Var ett litet tag sen jag skrev sist, var tvungen att smälta all julmat! Haha, nejdå.

Hoppas ni haft en jättebra jul, det har jag!
Julaftonsmorgon fick jag grötfrukost av min stalltjej och hennes familj, sen sprang vi hem och sopade av snön från släden. Hämta Norsken i hagen, fram med bjällrorna och på med tomteluvorna.
Åkte ett varv runt byn, fullsmockad släde och en jätteglad Norsk.
Han är ju tyvärr fortfarande halt men ska skrittas då det sitter i musklerna. Släden är ju det bästa han vet så vi sladdade omkring med spetsade öron.



Sen fortsatte firandet hos min syster och jag fick massa fina klappar som jag knappt vet hur man använder. Hudvårdsgrejer kallas det visst. Fick ett par menande blickar som löd "du kan gott behöva ta hand om dig själv och inte bara hästarna"
Ja jag får väl försöka med det då. Ena burken ser ut som sprutgrädde och andra får jag inte ens av korken på. Tacka vet jag pälsglans...
Nädå, nu ska jag bli så snygg så (hrm...?)

Sen fortsatte jag till nästa jul, där de gett upp med att försöka ge mig andra saker än.. tjaa, det jag fick i år. Presentkort på hööks, varma kläder och pengar till hästmat.
Sååå nu är jag jättetacksam för alla fina saker och jag & hästarna klarar oss till nästa jul.

Hoppas ni också haft en fin jul med vänner och släkt.



Mitt finaste, allra viktigaste hjärta - Norsken
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar