lördag 16 februari 2013

Hoppsan, jag tror jag glömde er...

Jag borde få pris som sämsta bloggare. Eller i alla fall den som bloggar minst på ett år.
Fasen, skärpning.
Men den här vintern har ju inte varit som jag tänkt mig med påkörda hästar och skadade hästar och hästar som inte fungerar och så vidare och så vidare...

Tänkte försöka uppdatera er lite, har hänt en del sedan sist!

Stormen - som ju blev påkörd i december blev helt friskförklarad för nån vecka sedan och är igång med träningen. Känns alldeles superbra faktiskt!! Verkar jättepigg och laddad, hoppas det håller i sig.
Han rids mest ännu, jag vågar faktiskt inte koppla på en vagn på honom. Han är verkligen överallt och ingenstans just nu. Haha!

Norsken - Jadu jadu. Han blev halt precis överallt efter deras skentur på vägen. Är behandlad, och behandlad igen och så vidare men det går klent alltså. Dessutom är hans halsproblem tillbaka, låter som en gris så fort han är ute på tur. Om det är skritt eller icke spelar ingen roll. Tyvärr :( Han har ju något som heter stämbandskollaps aka kallblodssyndromet så vi får helt enkelt hoppas vi lyckas lura den där jäkla sjukan en gång till. Finns ingen som älskar att springa så mycket som Norsken! Kliniken på tisdag igen.

Moa - finaste tjejen moa är rolig hon. När hon började komma i form och vi körde nåt banjobb, ja då kom stressen tillbaka precis som i somras. Vi lägger ner de där och väntar in våren och hennes heta dejt med en pojke istället. Kommer bli rent ut sagt skitkul med ett föl efter henne!

Ringo - hade jag när jag skrev här senast. Vi kom dock inte överrens och jag valde efter konsultation med min veterinär som inte hittade några fel på honom, att bryta leasingen. Vi önskar ringo all lycka framöver :)

Istället har det kommit en ny häst.
En alldeles perfekt liten PÅVE :)
Biskop Metz heter killen och jag har tagit honom från en vän till mig. Vi håller på att träna upp honom till start igen och jag måste bara få ösa lite komplimanger över honom. Jag har inte alltför lätt att fästa mig vid hästar men han är en alldeles perfekt rebecca-häst. Ååååh vill ha kvar honom forever. Finkillen påviiiii.

Nyregistrerad företagare är jag oxå. Känns superskönt. Nu hoppas jag 2013 rullar våra vägar för jag tycker vi haft vår beskärda del av otur nu!

Måste berömma min duktiga stalltjej oxå. Josse och stormen är ett perfekt par. :)

Hejsvejs, så hörs vi snart igen. Jag LOVAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar