måndag 25 februari 2013

nu jäklar tränas det!

Jajjamän! Äntligen! Tjohoo och hurra!
Typ.

Äntligen känns det som man tränar travhästar på riktigt.
3e dagen i rad som alla hästar fått röra på sig.
Idag har Påvi gått 1,5 mil motion på berget. Travade på så fint så! Ska in till romme på fredag och gå ett banjobb. Hoppas vi får positiva resultat vad gäller balans och kondition.
Stormen kördes som jag skrev igår att vi skulle pröva. Jag och Josse tog rockarden och skrittade iväg rakt ut i snön. 30min x 2 i snön blev det med en stunds vila mellan.
Inte ett enda missöde på hela turen, tänk det kunde jag inte tro. Men han är tydligen snällare att köra än att rida, tack och lov.

Norsken och Edvin har skrittat en timme idag igen, med skruttpontus på släp.
En häst blev skodd ikväll också.

Är så jäkla glad att jag har mina fina hästar, utan dom vet jag inte vad jag gjort <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar