torsdag 28 februari 2013

Första videoinlägget

Tänkte bara visa er en video (okej, två) på hur jag selar av och på Norsken.
När jag fick hem honom för två år sedan sprängdes kedjor och ni vet det där "proffsstall-beteendet" många har - man spänner fast vagnen när hästen står i kedjorna, man tar loss dem och det blir full rulle ut ur stallet? Sån var Norsken. De luxe.

Han har dock förändrats fullständigt sen han kom till mig. I Norge kördes han till exempel med slaggjord. Första starten för mig kom en av hans förra norska kuskar fram till Horpestad som då körde och utbrast
- Är du gaaal? Er ikke dette Spang Sverre? Kjörer du den i vanlig sulk?!

Så rolig var han i Norge.

Han har aldrig, aldrig, aldrig visat såna tendenser hos mig. Han har verkligen gjort en helvändning. Från att vara lite halvlömsk, kunna slå och såna dumheter men ändå vara fruktansvärt trög i loppen och inte ens gå framåt till som han är idag.

Pigg, glad, älskar livet och är het som en gris på banan för han vill vara FÖRST. Älskar att tävla, älskar att hoppa, älskar att galoppera på åkrar, älskar allt.
Men framför allt, jag tror bannemej han älskar mig också. Han gör vad som helst för mig tror jag.

Sååå, enjoy!
Ignorera min snygga skoteroverall osv osv osv, haha.

 

Norsk selas på :)





Norsk selas av :)

1 kommentar:

  1. Alltså detta är bara så farsinerande Rebecca! Sådant otroligt fint jobb du gör med dina hästar, du måste vara stolt över både dig själv och häst! Och vem som hellst kan se, att denna häst älskar dig innerligt, han har totalt och fullständigt förtroende för dig. Riktigt inspirerande att se!

    SvaraRadera