lördag 30 mars 2013

allt löser sig



Tänk att när jag skrev senaste inlägget var jag så himla ledsen. Stormen blev dålig, det krånglade med gården så jag såg mardrömsscenariot att behöva flytta och så vidare.

Status just nu:
Stormen äter penicillin efter en extremt otäck allergichock, men är pigg och glad. Feberfri, frätsåren på benen borta. Kördes idag - likadan som vanligt. :)
Gården - allt har löst sig, tack gode gud. Inte det lättaste att bli ensamstående på en stor hästgård med att övertå lån osv. Men, nu är allt grönt igen, evigt tacksam för det.


Dessutom fick jag i veckan in en del ersättning - så igår skrevs papprena på Påvi. Han är nu min, bara min och ingen kan ta honom ifrån mig. Det känns sjukt skönt. Hans förra ägare känner jag jätteväl och hon är en väldigt god vän, men nånstans kan jag inte riktigt slappna av när jag inte äger hästarna. Är så rädd att de ska tas från mig, men nu slipper jag oroa mig :)

Hade världens bästa dag igår. Längesen jag var så helhjärtat glad. Att påvi blev min hade en stor del i det hela, men jag fick dessutom umgås med min mamma vilket inte sker allt för ofta. Jag fick oxå vara med Cissi hela dagen på travet. Cissi är verkligen min bästa vän. Önskar jag kunde locka henne med nånting såpass bra att hon flyttade upp hit istället för skåne.
Har ni nåt tips? Fasen känns helt tomt idag utan henne. Måste klura vidare på det där, hit ska hon.
Hennes hästar var dessutom tvåa i folke hjalmarssons och v75-försöket. Grymma var dom!!

 Nu ska jag kika på lite vänner på liven - hejja dom!! Hoppas verkligen det går bra.
En påsklunch ska slinka ner oxå!

Läste på en annan blogg att man tydligen ska avsluta med ttyl.
Vet inte ens vad det betyder men jaha -
TTYL på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar