måndag 18 mars 2013

Snart åker hon

Åh snart åker Moa till Hudiksvall. Hon ska betäckas och ska besöka självaste järvsöfaks.
Men jag kommer sakna henne!! :(

Jag har aldrig tyckt om ston, kommer nog antagligen inte vara mina favoriter framöver heller men.. Moa... Hon är min tjej, min prinsessa, min diva.
Enligt henne är det bara hon som existerar i hela vida världen och hon ska behandlas därefter ;)
Extremt krävande på uppmärksamhet, det är jag-jag-jag i huvudet på henne. MEN, hon vet att hon är värd den uppmärksamheten, och hon får den oxå :)
Jag är så himla fäst vid henne så fastän jag inte äger henne hoppas jag hon får va kvar tills hon dör typ :)
Men det kommer vara så himla tomt när hon är borta. Hon är verkligen unik - hon hörs, syns och märks överallt och alltid.
Så stallet kommer kännas helt tomt under tiden hon är borta.
Vi hann med ett svenskt rekord och starter i både monte-SM och sto-SM förra året. Artiklar i travronden och roliga intervjuer.
Ändå känns det lite surt - för hon fungerade ju inte utom i början på säsongen.
Jag kommer aldrig, aldrig nånsin ha en häst på listan som har sån kapacitet som Moa. Aldrig.
Hon gjorde så mycket för mig under så kort tid. Tack mois, bobbo, mosing rosing , sessan för det vi ändå hann med.
Mer kommer det bli, men i form av världens finaste fölisar. Du kommer vara en grym mamma!

Egentligen behöver jag inte säga det för du vet det redan men - du är det finaste som satt sina hovar på en travbana.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar