torsdag 14 mars 2013

Vill ni ha en bra häst...

...låt den frontalkrocka med en bil!

Skämt åsido.

Stormen är.. Ja jag vet inte ens vad jag ska skriva. Mållös blir jag när jag sätter mig och funderar på hans resa. Från den kvällen i december tills idag. Sjukt.Grymt. Ett mirakel.
Hela hästen är så förändrad - till det positiva. Från stel travhäst - till mjuk och välriden. Från passgång - till trav. Från stressad - till snäll med livsglädje.
Hur är det möjligt?
Fattade han ens vad som hände? Fast, det kanske var just det han gjorde.
Den kvällen i december trodde jag att jag såg honom för sista gången, jag minns att alla fina stunder spelades upp i huvudet i slowmotion.

Efter idag känns det som om vi kommer få många fler fina stunder ihop.

Idag gick han sitt första riktiga intervallpass på rakan. Ett sånt pass som han går mitt i tävlingssäsong.
8 intervaller varav de första i 2.00 fart och de sista i 45 fart. Like a glove!
ALLT var perfekt. Uppförandet, travet (!!!), pulsen, orken. Ja allt.
Idag kändes han sådär bra som jag vet att han kan göra. Det kändes som att jag skulle våga köra ett lopp själv med honom. Och DET mina damer och herrar, är inget dåligt betyg. Jag har varit (okej, är fortfarande) livrädd för honom i lopp. Ska jag nån gång köra ska det vara auto.
Men fortfarande - ett grymt betyg.

Nu ska jag lägga mig och be hårt till högre makter att han får vara frisk, hel och fräsch en hel säsong. Då ni, ska det bli åka av!

Stormen när han kom och stormen idag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar