onsdag 13 mars 2013

En oseriös sida av mig

Haha, tro mig, det finns det!
Även om jag är en sån person som ältar saker som går fel, jag planerar massor i huvudet och hästarnas träning sitter som ett lås och måste jag ändra på det blir jag sur. Har jag planerat 8 intervaller ska det vara 8 intervaller! Blir sur på riktigt, allt känns värdelöst och jag känns sämst.

Men.
Jag har en oseriös sida. Mitt i allt är jag extremt noga med att hästarna ska ha kul. Flera gånger i veckan ser jag till att träningen ska va K-U-L, om än väl inplanerad.
Nu vette katten om jag inte gått över gränsen dock, haha!
Såg att det anordnas en pay and jump på söndag här i byn.
För er som inte vet så tävlade jag väldigt mycket hoppning under ett par år med en D-ponny. Jag älskar att hoppa, det är så jäkla kul. Såååå jag vill helt enkelt vara med på söndag. Jag äger inga hopphästar. Det löser sig tänkte jag.
Idag ska vi alltså till ridhuset, jag och Josse. Vi plockar med norsken och stormen, sätter upp ett par hinder och ser om dom fattar vad dom ska göra. Sen ska vi tävla på söndag. Punkt slut.
Haha, ja så får det bli.

Inga 110 höjder som det brukade vara för mig dock. Hoppas vi får hoppa tillsammans med shettisarna. Bättre är nog inte mina kameler.
Men jag får hoppa i alla fall. :D



1 kommentar:

  1. va roligt! jag tror med hästarna uppskattar att göra lite andra saker, speciellt när dem blir gamla då gäller de att håla dem glada! jag tänkte vara med på ridtravar riks i sommar, där fanns det hoppning med, vi har inte börjat öva än haha

    SvaraRadera