lördag 23 mars 2013

Framgång för pengar

Ja som i rubriken - jag har fått höra (särskilt på omvägar såklart, folk är så fega) att jag är bortskämd och bara köper och köper och andra får minsann nöja sig med mindre.

Självklart har min pappa betalat ett par hästar, vi alla har olika förutsättningar och jag är honom evigt tacksam för det.

Det jag inte gillar är att vissa verkar tro att jag köper en häst för hans hundra tusen och åker ut och glänser med den.

Moa är jag så fantastiskt tacksam att jag fick chansen att leasa - MEN. Det är inte en grym häst som kan stå i hagen och starta. Jag fick leasa henne eftersom hon hade såna problem att lugna sig. Det har inte varit lätt!!

Stormen är den dyraste hästen jag äger. Han kostade 40,000:-
Men jag kan knappast kalla honom att köpa till sig framgång.

Här får ni se hans behandlingspapper i passet. Inte en gång han blivit sprutad direkt... Jag är hans tolfte eller trettonde ägare. Jag visste att jag köpte ett problem med grym kapacitet. Hade han varit okomplicerad med den kapaciteten hade jag ALDRIG haft råd att köpa honom.

Det är såna typer av hästar jag gillar. Så säg inte att jag äger svindyra hästar eller köper till mig framgång. Det kommer jag aldrig kunna göra.

Mina andra hästar jag har hemma har i stort sett varit gratis. så då vet ni att jag har lika värdelösa hästar som alla andra :D skämt åsido, alla vi jobbar lika hårt men med olika förutsättningar. Mina förutsättningar vill jag säga är högst vanliga. inte har jag några direkta framgångar heller, haha!

Stormens behandlingar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar