måndag 18 mars 2013

Hyllar en försäkring

En försäkring jag brukar svära över en gång om året är;
den helt vanliga försäkringen man har via travet, som ligger på runt 2000 kronor och som man betalar samtidigt som licensen.
Den är ju inte alltför rolig att betala, den har alltid känts meningslös men nu ni.
Ringde bolaget om mitt finger nu när det gått ett år. För er som inte vet så gjorde jag illa handen, klämde den väldigt illa i samband med hästarna när jag var på veterinärkliniken i Rättvik.
Jag har varit sjukskriven sedan dess och även opererat de där jäkla fingret som aldrig slutar krångla.

I alla fall, när jag ringde nu och skulle be dom skicka papper för invaliditesbedömning på handen så säger den extremt trevliga gubben
-Men, jag ser att du inte plockat ut nån ersättning?
-Va? svarade jag
- Du har rätt till ersättning för en del av de fasta kostnaderna för hästarna under tiden du är sjukskriven, så länge sjukskrivningen kommer från ett olycksfall med hästarna.
Skicka bara in sjukintygen samt dina kostnader.

Alltså. T - A - C - K! Inga krusiduller, inga konstigheter. Bara en trevlig gubbe och cash in till mig.

Har varit sjukt tufft med sjukskrivning, mellan 10-15 olika tabletter om dagen för att överleva samt hästar som blivit påkörda/skadade och inte kunnat starta.
Har verkligen försökt att inte klaga, försökt använda handen som vanligt med blandat resultat och så vidare men sen har jag suttit i soffan och bitit mig i läppen för det värker så otroligt. Dom vet inte vad som gått fel riktigt heller, men fingret är i stort sett orörligt som på bilderna nedan. Varje gång jag försöker bära något skär det som en kniv och jag får byta hand men jag är rätt bra, eller, väldigt bra på att dölja det.
Om ni ser mig på banorna vet ni varför jag håller högertömmen lite speciellt, jag kan helt enkelt inte knyta handen som normala människor och har därför oftast den tömmen på handleden.
Jag ska inte klaga, jag vill inte klaga, och jag tänker inte klaga mer heller. Tänkte bara berätta så ni vet hur det ligger till.
Hästarna är det som gjort att jag hållt mig uppe men jag ljög ju om jag säger att pengarna inte är välkomna. Är ingen klen summa direkt.

Såhär krokigt, äckligt, fult och vidrigt är mitt finger.

1 kommentar:

  1. Har undrat länge vad du lyckats göra med ditt finger men nu vet jag ju!
    Måste va skitjobbigt att vara skjukskriven så länge och fingret inte blir bra, spec när man är ung.
    Värsta bra att du kan få lite tröstande iaf så som du kämpat!

    SvaraRadera